Nyår!

Nu sitter jag här med min nya iPod !
Den är jättebra.
Just nu är kusinerna här och vi har nyss åkt pulka.
Lite snabb uppdatering bara. Gott nytt år!

elin o sofia

Idag varte underbaraste elin o sofia!
Vi gjorde allt möjligt, men skrattade gjorde vi mest!
Jag hade d*mp hela dagen men det är chill...

Och Joakim , ta det inte personligt...
Jag hade skrattattack när du ringde, förlåt...
Hoppas du inte är ledsen på mig.

Imorgon ska man va med Frida, Sanna, Johanna o Cassandra tror jag.
Men men,

Puss & kram 



fina elin får stå för bilden.




julklappar

  • 1500 kr
  • en biobiljett
  • långa sockor o knästrumpor (fast man hasar ner dom)
  • hellokitty-hörlurar
  • vantar
  • plattång (som gick sönder igår)
  • halsband
  • mascara
  • frida (fast i julstrumpan då)
  • 2 trisslotter

nu kommer jag inte på nåt mer, haha


cassandra

Just nu sitter man och lyssnar på musik och väntar på att min älskade cassandra ska komma.
Saknar henne så , inte träffat henne sen julavslutningsagen...

men snart kommer hon, hihi


iPod touch 8GB


GOD JUL



Förmodligen sitter jag hemma hos Mormor med släkten just nu...
Jag vill bara säga God jul !
Jag hoppas alla få en underbar julafton med mycket bra julklappar, god mat osv.


hellokitty hörlurar

Hejsan!

Nu sitter jag här och lyssnar på musik i mina nya hörlurar som jag fick i julklapp!
Är verkligen jätteglad att jag fick dom, det var det jag önskade min mest av allt.

Men snart ska man dra till mormor tror jag.
Ska bli så himla kul, tar med mig min systemkamera och bara tar så himla mycket kort!^^





julafton imorgon!

Herregud , kan ni förstå att det är julafton imorgon !?
Det ska bli så himla super roligt, älskar julen..den är bara för mysig.

Men idag så vet jag inte om jag ska va med några kompisar en stund
eller inte, det var krångel med det där...

Men hallå, vad ska jag skriva om i den här bloggen ?!
Vad vill just du läsa om?
Kommentera!



gammal bild , haha


gölligt

Nu ska ni få se nåt gölligt!
Men jag känner dom båda, och jag är bäst...brahej, haha.


jullov

Nu har det blivit jullov, gud va roligt!
Jag, Cassandra och Hilda var idag och skrattade och sminkade
oss och klädde oss lite gölligt...oseriöst var det iallafall, haha.
Bilder kanske kommer senare om Cassandra skickar dem.


mp4 och cassandra

haha, igår hitta jag min mp4 som jag trodde blev snodd för nåt år sen...
det roliga var att jag prata om den igår och sen hittar jag den i en gammal jacka.
jag är väldigt bäst på att vara klantig känner jag nu, haha.

idag var man med cassandra,
vi åt lussebullar, skrattade, pratade och åkte pulka
om ni bryr er , så gjorde vi mer också haha, typ som att gömma oss under en säng
utan att den vi gömde oss för någonsin kom, haha.



galna egopix

här kommer lite galna oseriösa egopix på mig som är tagna alldeles nyss...

 

 

 

 

Tomten

Den här ska jag läsa på julafton , haha
Det var inte min idé.

Midvinternattens köld är hård,
stjärnorna gnistra och glimma.
Alla sova i enslig gård
djupt under midnattstimma.
Månen vandrar sin tysta ban,
snön lyser vit på fur och gran,
snön lyser vit på taken.
Endast tomten är vaken.

Står där så grå vid ladgårdsdörr,
grå mot den vita driva,
tittar, som många vintrar förr,
upp emot månens skiva,
tittar mot skogen, där gran och fur
drar kring gården sin dunkla mur,
grubblar, fast ej det lär båta,
över en underlig gåta.

För sin hand genom skägg och hår,
skakar huvud och hätta ---
»nej, den gåtan är alltför svår,
nej, jag gissar ej detta» ---
slår, som han plägar, inom kort
slika spörjande tankar bort,
går att ordna och pyssla,
går att sköta sin syssla.

Går till visthus och redskapshus,
känner på alla låsen ---
korna drömma vid månens ljus
sommardrömmar i båsen;
glömsk av sele och pisk och töm
Pålle i stallet har ock en dröm:
krubban han lutar över
fylls av doftande klöver; ---

Går till stängslet för lamm och får,
ser, hur de sova där inne;
går till hönsen, där tuppen står
stolt på sin högsta pinne;
Karo i hundbots halm mår gott,
vaknar och viftar svansen smått,
Karo sin tomte känner,
de äro gode vänner.

Tomten smyger sig sist att se
husbondfolket det kära,
länge och väl han märkt, att de
hålla hans flit i ära;
barnens kammar han sen på tå
nalkas att se de söta små,
ingen må det förtycka:
det är hans största lycka.

Så har han sett dem, far och son,
ren genom många leder
slumra som barn; men varifrån
kommo de väl hit neder?
Släkte följde på släkte snart,
blomstrade, åldrades, gick --- men vart?
Gåtan, som icke låter
gissa sig, kom så åter!

Tomten vandrar till ladans loft:
där har han bo och fäste
högt på skullen i höets doft,
nära vid svalans näste;
nu är väl svalans boning tom,
men till våren med blad och blom
kommer hon nog tillbaka,
följd av sin näpna maka.

Då har hon alltid att kvittra om
månget ett färdeminne,
intet likväl om gåtan, som
rör sig i tomtens sinne.
Genom en springa i ladans vägg
lyser månen på gubbens skägg,
strimman på skägget blänker,
tomten grubblar och tänker.

Tyst är skogen och nejden all,
livet där ute är fruset,
blott från fjärran av forsens fall
höres helt sakta bruset.
Tomten lyssnar och, halvt i dröm,
tycker sig höra tidens ström,
undrar, varthän den skall fara,
undrar, var källan må vara.

Midvinternattens köld är hård,
stjärnorna gnistra och glimma.
Alla sova i enslig gård
gott intill morgontimma.
Månen sänker sin tysta ban,
snön lyser vit på fur och gran,
snön lyser vit på taken.
Endast tomten är vaken.


pepparkakor

Snart ska man baka pepparkakor!
F*n va göött!, haha.^^

Just nu sitter jag vid picnik och redigerar bilder,
det är för grymt kul asså.

Puss & Kram ♥





längtar till julafton!

är det bara jag som gör det!?
det är ju bara en vecka kvar.
ska bli så mysigt att få vara med släkten,
äta god mat, öppna julklappar..ja bara ha kul!
förresten, den header jag har är bara tillfällig tills
jag får någon snyggare, jag vill byta header och sånt oftare
även fast jag tycker det är fint, så ni vet.


sjuk

ja , såklart har man blivit sjuk!
men det är bara feber och förkylning så jag blir väl frisk snart..

igår var bäst.
jag var med sanna, cassandra och frida.
vi skrattade väl mest hela tiden.^^
jag älskar er cheyor..

sanna = bonde

haha!













dagen var bäst!

jag var med cassandra , oskar och elin idag..
så här började allt...

Jag och Cassandra gick hem till mig och åt risifrutti
och smsade med osskar och sen drog vi till honom och
våldgästade honom och sen drog vi 3 och våldgästade Elin
sen så hade vi askul hela dagen!

Cassandra , "Vi springer"

Jag , "Ja"

*Börjar springa*

Oskar, " Hallå , jag då!"

Han hade ont i svanskotan så han kunde inte sprpinga, hahaha!



Oskar får stå för bilden, haha.

cassandra och forslund...

...har gjort slut!
Asså gud vad sur jag blir på Forslund (han gjorde slut).
Bara pang poff sådär, näe..men som tur är mår min Cassandra
ganska bra ändå tycker jag.


Lucia

Hejsan!
Kommit hem från träningen precis och jag tänkte lussa lite för föräldrarna
med mina syskon , vi brukar nämligen göra det varje år..hihi.
Min lillasyrra ville vara lucia så hon får väl vara det.^^

Imorgon är det tisdag , vilket betyder Cassandra..wiho!
Får se vad vi hittar på, hon får väl följa med när jag
ska dela ut lite jultidningmojs..

Har ont i halsen , uschi usch...
Men jag äter halstabletter för fullt så det går nog bra.



jag färglade bilden , väldigt stolt..hahahahahhaa!

pingis suger!

Ah, kusinen och bror min spelar pingis...
Så då gick jag upp , asså pingis suger fan!
Men, men.. datorn, is one of my best friends.
HAHAHHAHAHAHAHAHHAHA, seriös jag känner mig...
Aja, men puss & kram ♥



vet inte vad jag ska skriva

Vad vill ni att jag ska skriva mer om, för jag har ingen aning om vad jag ska skriva om..

  • Dagens outfit?

  • Videoblogg?

  • Tips?

  • Annorlunda saker?

Ja vad vill ni?^^


god morgon!

Just nu sitter man här och fixar min och Cassandras blogg.
Vi har nog haft den i snart ett år , men ingen har skrivit på den på länge typ.
Men det ska det bli ändring på nu förstår ni^^

Så här ser vår blogg ut nu :



Min önskelista




lite liten bild , men ni överlever.

vidrigt!?

Är inte det här vidrigt, så vet jag inte vad , usch , usch , USCH!


Cassandras header


jag har gjort den , men jag blev faktist väldigt nöjd, är den inte fin? ♥


Cassandra

Nu håller jag på att fixa i ordning en blogg till Cassandra.
Den heter www.cassandraedqvist.devote.se
Så den får ni kolla och kommentera så mycket ni orkar.
Jaja, nu ska jag återgå till att fixa Cassandras blogg.




emma och cassandra !

Idag var man med Emma och Cassandra då, väldigt roligt.
Vi skulle egentligen träffa några fler , men dom dissa så shit the same.
Så vi var i Östermalm och frös och sen drog vi hem till Emma och satt
vid datorn och snack, yeah that's my day.
Älskar er tjejer.♥


så såg jag ut när jag hade vattkoppor , haha...ingen vacker syn!

inte bloggpaus!

Jag har ångrat mig, jag vill inte ha bloggpaus.
Så nu är det inte bloggpaus i min blogg längre.
Haha, men däremot så har jag fixat så
snöflingor faller ner i bloggen , hehe
Jag lånade idén från Emma 


min kompis elin och jag på bilden när vi blåser ut läpparna , riktigt söta..haha!


bloggpaus

Jag ska ha bloggpaus ett tag tills jag får tid och ork att skriva i bloggen,
för just nu har jag dessutom inget att skriva om..
Men då vet ni så länge..


några av mina vänner på bilden.


cassandra och forslund♥

här kommer bilden som jag lovat er, cassandra och forslund när dom hånglar..
låter så fult att säga hångla , men jaja, haha^^


HAHA,ful jag är!



ni kanske inte hör mig?

DECEMBER!

Först vill jag säga , förlåt för att jag inte bloggat!
Men har inte haft tiden och orken.
Men det ska det bli ändring på.

Hur som helst så är det...DECEMBER!
Jippi, det betyder att det snart är jul.
Gud va roligt, så himla mysigt med julen.

Men nu sitter jag här med Cassandra.
Hon har sovit här, wiho!
Fast vi somnade innan 12, hahahaha, vi var aströtta.

Igår var vi lite med Cassandras egna Marcus, Krille och Hampus typ.
Men det var ju bara kul.
Cassandra och Marcus hånglade, mahaha, och jag har bild på det , yeay.
Så den kommer upp någon gång här snart i bloggen och eventuellt
fler bilder frpån den dagen då...



RSS 2.0